Teknoloji

Stellantis üçüncü çeyrek sonuçlarını açıkladı

Şirketin net geliri 2023 yılının ilk 9 ayında geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 7 artarak 45,1 milyar euroya ulaşırken, bu rakam hacimler, dengeli fiyatlama ve kısmen kur etkileriyle dengelendi.

30 Eylül itibarıyla toplam yeni araç stoku, 31 Aralık 2022’ye göre 158 bin adet artışla 1 milyon 387 bin adede ulaşarak 388 bin adede ulaştı. Bu, birkaç yıl süren tedarik kısıtlamalarının ardından daha olağan seviyelere dönüşü yansıtıyor.

Küresel BEV satışları, Jeep Avenger ve Citroen e-Berlingo’nun öncülüğünde artan ticari BEV araç satışlarının etkisiyle 2022’nin üçüncü çeyreğine göre yüzde 37 arttı. Şirket, 2023 yılının 3. çeyreğinde 500 milyon euroluk hisseyi geri satın aldı. Böylece 30 Eylül’de sona eren ilk 9 ayda 1,2 milyar euroluk hisse satın aldı.

Şirket, duyurduğu 1,5 milyar euroluk 2023 hisse geri alım programını 2023 yılının 4. çeyreğinde tamamlamayı bekliyor.

Dare Forward 2030 stratejisi ivme kazanıyor

Açıklamada görüşlerine yer verilen Stellantis CFO’su Natalie Knight şunları söyledi: “Bu yılın ilk yarısında Stellantis, AOI (Düzeltilmiş Faaliyet Geliri), AOI marjı ve Endüstriyel Serbest Nakit Akışları açısından sektör lideri olarak benzerleri arasında öne çıktı. Sektör lideri olarak, karlılık ve nakit akışı elde ederek, Elektriğe geçiş de dahil olmak üzere sektördeki kritik kısa vadeli zorluklar.” “Teknoloji dönüşümümüzü sürdürerek ivmemizi sürdürmeye odaklandık. Bu büyüme, Dare Forward 2030 stratejimizin uygulanmasını destekliyor.”İfadelerini kullandı.

Verilen bilgilere göre şirket, Ekim 2023’te Leapmotor’un yaklaşık yüzde 20’sini 1,5 milyar euro karşılığında satın almayı ve Leapmotor ürünlerinin üretiminin yanı sıra Büyük Çin dışına ihracat ve satışına ilişkin münhasır haklar almayı planlıyor. Şirketin sahibi, 51/49 Stellantis liderliğindeki bir ortak girişim olarak Leapmotor International’ı kurma planlarını duyurdu.

Stellantis, ticari araç işinde küresel liderliğe ulaşmak için gelişmiş bir stratejik saldırı olarak Ekim 2023’te Pro One’ı tanıttı. Bu, Stellantis’in altı ikonik markasının profesyonel analizini içeriyor: Citroën, FIAT Professional, Opel, Peugeot, Ram ve Vauxhall ve Dare Forward 2030 stratejik planının başarısının temelini oluşturuyor.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu
istanbul escort
istanbul escort
istanbul escort