Haber

İspanya’da satın alınan trenlerin boyutları devletin tepesinde istifalara neden oldu

İspanya’nın kuzeyindeki Cantabria ve Asturias özerk bölgelerinde banliyö seferleri için 2020 yılında sipariş edilen 31 trenin boyutlarının tünellerden daha büyük olduğu haberlerinin basına sızdırılmasının ardından devletin üst kademelerinde birbiri ardına istifalar geldi. .

İspanya’da son bir haftadır yanlış tren alımıyla ilgili çıkan polemiklerin ardından Ulaştırma Bakanlığı Müsteşarı Isabel Pardo de Vera ve devlet demiryolları işletmesi Renfe’nin başkanı Isaias Taboas istifa etti.

Ulaştırma Bakanı Raquel Sanchez, Taboas ve de Vera’nın istifalarını kabul etti.

Şubat ayının başından itibaren İspanyol basınında yer almaya başlayan haberlerde, 2020 yılında sipariş edilen 31 trenin boyutlarının, Asturias ve Cantabria’daki banliyö trenlerinin geçtiği demiryolu hatlarındaki tünellerden daha büyük olduğu belirtildi.

Renfe’yi ve Ulaştırma Bakanlığı’nı hatalı tren alımları nedeniyle eleştiren Cantabria ve Asturias özerk yönetimlerinin liderleri, “Sorunu bilmelerine rağmen iki yıldır hiçbir şey yapmadan sanki bir şeymiş gibi beklemeleri anlaşılır bir şey değil. tünellerin boyutunu ölçmeden tren alımı yapmaya yetmiyor. Utançtan başka tanımı olmayan bir skandal.” Konuşmuştu.

İspanyol demiryolu aracı üreticisi CAF tarafından üretilen ve olağan kurallar çerçevesinde 2024 yılında kullanılması beklenen trenlerin, tasarım hatası nedeniyle 2026 yılına erteleneceği belirtiliyor.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu